У вирoбництвo eлeктрoмoбілів інвeстoвaнo мільярди дoлaрів, aлe, нa думку eкспeртів, пoпит нa ниx нe відпoвідaє тaким oбсягaм вклaдeнь. Xoчa прoдaжі aкумулятoрниx aвтoмoбілів продовжують неухильно зростати, ці вкладення мало-: неграмотный приносять очікуваного прибутку. Багато виробників скорочують свої плани для тлі високих процентних ставок.
Занепокоєння галузевих аналітиків поділяє й талант компанії Tesla Ілон Маск. На його думку, «якщо відсоткові ставки залишаться високим или виростуть ще вище, людям буде набагато важче купити автомобіль». Це из этого следует однією з причин уповільнення будівництва нового заводу Tesla в Мексиці.
Реагують бери фінансову ситуацію, що склалася, й інші великі виробники. Наприклад, Honda та General Motors відмовилися від спільної розробки «доступних» електричних позашляховиків. Вартість проєкту складала 5 мільярдів доларів.
Ford нещодавно оголосив относительно тимчасове припинення виробництва F-150 Lightning. Якщо раніше електропікап збирали у три зміни, ведь з липня — у дві. Фінанси, що звільнилися, предприятие направить на комерційні та гібридні автомобілі.
Серед європейських компаній щодо зниження прогнозу прибутку від електромобілів оголосив Volkswagen. Однією з причин у концерні назвали геджування цін держи сировину, які з того часу вже впали, выше зниження виробництва електромобілів. За даними Reuters, ціни нате літії знизилися на 67%. Кобальт у 2023 році подешевшав сверху 20%, а з травня 2022 року — удвічі.
Зниження попиту возьми електромобілі спостерігається не тільки в США та Європі, а й у Китаї. Як заявив китайський виробник акумуляторів CALT, третій дим став найгіршим за рік.
Незважаючи получай тривожні дзвіночки від експертів та виробників, продажі електромобілів зростають. У третьому кварталі 2023 року постачання електромобілів поперед США вперше перевищило 300 000 одиниць. У Європі продажі зросли бери 14,3%, у Китаї — на 22%.